W trakcie wizyty w Seulu minister spraw zagranicznych Péter Szijjártó ogłosił, że w nadchodzących miesiącach „kilkaset milionów euro” południowokoreańskich inwestycji zasili węgierską gospodarkę. W wywiadzie dla koreańskich mediów szef węgierskiego MSZ nazwał dwustronne relacje „cudem”, odnosząc się do zaskakujących wyników współpracy gospodarczej: w zeszłym roku to nie niemieckie firmy, ale koreańskie inwestowały najwięcej na Węgrzech. Co więcej węgierska gospodarka jest w dużej mierze zdeterminowana przez eksport i bezpośrednie inwestycje zagraniczne, zatem Korea Południowa staje się tak ważnym partnerem. Ponadto dzięki współpracy z Koreańczykami, Węgry chcą zostać liderem w produkcji samochodów elektrycznych na rynku europejskim. Warto odnotować, że około 30% węgierskiej produkcji przemysłowej pochodzi z sektora motoryzacyjnego. Do tej pory specjalizowano się w silnikach spalinowych, ale Węgrzy zadają sobie sprawę z potencjału elektromobilności.
Pandemia COVID-19 to nie tylko wyzwanie w organizacji służby zdrowia, ale także gospodarcze. Zdają się to dostrzegać Węgrzy: jak zauważył minister Péter Szijjártó rozpoczyna się teraz konkurencja o redystrybucję zasobów. Według szefa MSZ Węgry „mają bardzo duże szanse w tej rywalizacji”, przede wszystkim ze względu na niskie stawki podatkowe, położenie geograficzne, wyszkoloną siłę roboczą i stabilność polityczną. Podczas wizyty w Seulu Péter Szijjártó spotkał się nie tylko ze swoją odpowiedniczką, minister Kang Kyung-wha, ale także przedstawicielami zarządów takich firm jak SK Innovation, Samsung SDI, Hankook Tire, Doosan Solus oraz LG Chem. To właśnie podczas tych rozmów miały paść zapewnienia o dalszych inwestycjach. Na oficjalne ogłoszenia nie trzeba było długo czekać – już na początku września SK Innovation zapowiedziała budowę swojej trzeciej fabryki baterii do samochodów elektrycznych na Węgrzech. Koreańska firma miała dojść do wniosku, że potrzebne są dalsze inwestycje, aby przygotować się na wzrost popytu na akumulatory w Europie.
Choć dwustronna współpraca między obydwoma państwami ma wymiar przede wszystkim gospodarczy, to bliskie relacje wpływają także na inne sektory. Węgry chcąc dać wyraz znaczeniu tej współpracy zaangażowały się w dochodzenie w sprawie zatonięcia statku wycieczkowego w maju 2019 roku na rzece Dunaj – w wyniku tego wypadku śmierć poniosło dwudziestu pięciu koreańskich turystów. Od samego początku oba państwa blisko ze sobą współpracowały przy akcji poszukiwawczej, a węgierski rząd nagrodził odznaczeniami koreańskich ratowników. Podczas wizyty w Seulu minister Péter Szijjártó oświadczył, że rząd zamierza postawić pomnik upamiętniający ofiary. Minister zapewnił, że jeśli obecna sytuacja epidemiologiczna nie pozwoli na zorganizowanie ceremonii odsłonięcia pomnika w tym roku, odbędzie się ona w drugą rocznicę zatonięcia promu. Na takiej ceremonii z pewnością pojawią się przedstawiciele południowokoreańskiego rządu, co może stać się okazją do regularnych spotkań wysokiego szczebla.
Dodatkowo w czasie wizyty Pétera Szijjártó Węgry pokazały jak poważnie traktują współpracę gospodarczą z Koreą Południową, która jako jedyny kraj spoza Europy została objęta „zieloną kategorią” – zezwalającą na wstęp dla podróżnych bez restrykcji. Oba te kroki zostały pozytywnie odebrane przez Seul, zarówno na poziomie rządu, jak i środowisk biznesowych. Obserwując ostatni rok relacji między obydwoma państwami, można uznać, że Péter Szijjártó nie przesadzał zapowiadając kolejne inwestycje. Z dotychczas prowadzonej przez Budapeszt polityki należy wnosić, iż Węgrzy dobrze opanowali “politykę symboliczną”, która zwłaszcza w relacjach z państwami Azji Wschodniej ma istotne znaczenie.